לפיד: "גורמים אינטרסנטים עיכבו את מע"מ אפס"

יעקב גרודקה No Comments on לפיד: "גורמים אינטרסנטים עיכבו את מע"מ אפס"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאחר חילוקי דעות רבים בין שר האוצר יאיר לפיד לראש הממשלה בנימין נתניהו, הציג היום (ראשון) לפיד את עיקרי תקציב המדינה לשנת 2015.

על פי הסיכומים, מערכת הביטחון תקבל עוד שישה מיליארד שקלים כתוספת לתקציב 2015, ועוד שבעה או שמונה מיליארד שקלים לכיסוי הוצאות שנגרמו בעקבות מבצע 'צוק איתן' כבר בשנת 2014. בכך, תקציב הביטחון לשנת 2015 יעמוד על 57 מיליארד שקלים. יעד הגירעון יעמוד על 3.4%.

לפיד אמר בדבריו כי "נמשיך להיאבק להורדת יוקר המחייה. ההחלטה לא להעלות מסים על גז ופחם תוביל לזה שבאחד בינואר הקרוב, שר האנרגיה, סילבן שלום, ואני נוכל להוזיל את תעריפי החשמל בישראל במספר דו-ספרתי. זה גם יפחית באופן דרמטי את התשומות לתעשייה ויאפשר צמיחה".

לדבריו, "זהו תקציב של בשורה, בלי העלאות מסים ועם תוספות. לא רק לביטחון, גם למשרדים החברתיים שישפר את החינוך, הבריאות הרווחה והביטחון האישי".

לפיד התייחס לחוק מע"מ אפס ואמר כי "למרות העיכובים, שר השיכון ואנוכי עומדים על התחזית המקורית שלנו שבמהלך 15 מחירי הדירות יחלו לרדת. רק חבל קצת שגורמים אינטרסנטיים גרמו לעיכוב התכנית מסיבות פוליטיות צרות, למרות שהם יודעים שהתכנית תשנה את שוק הדיור ותוריד מחירים".

כצפוי הדגיש לפיד כי מיסים לא יעלו ואמר כי "זה הדבר האחרון שהמשק צריך. נייעל את המגזר הממשלתי ונביא כסף ממקומות אחרים כמו הקרן הקיימת לישראל. נגבה יותר על משאבי הטבע, נשפר את גביית המסים, נמשיך בסגירת הפרצות של תכנוני המס ונילחם בהון השחור", אמר.

"התקציב שם דגש על העסקים הקטנים והבינוניים החל מהקלות מס ועד אשראי זול במיוחד. התקציב מתמקד בהכנסת אוכלוסיות חדשות לשוק העבודה. הוא מייצר רפורמות בחדשנות ובהיי-טק ומוסיף סכום שיא לערבויות אשראי ליצואנים. במסגרת הרפורמה בנמלים הוצאנו לדרך את בניית הנמל החדש באשדוד שתביא לייעול הייבוא. נלך להנפקות מיעוט בחברות הממשלתיות במסגרתה במקום שהחברות הממשלתיות יהיו כפופות לעסקנים פוליטיים, הן יהיו מחויבות לניהול תקין. נמשיך להיאבק להורדת יוקר המחייה".

"זהו תקציב של בשורה חברתית שמוביל שורה של רפורמות לשיפור מעמדם של אזרחי ישראל. תקציב החינוך יגדל ב-1.8 מיליארד שקלים. נרחיב את בתי הספר של החופש הגדול והלמידה תמשיך לתוך חודשי הקיץ. שר החינוך ואני עובדים על תוכנית לסיוע לאדם העובד במדינת ישראל. גם זה יקרה במהלך 2015. אנחנו ממשיכים את רפורמת הבגרויות ואת קידום החינוך הטכנולוגי. נשיק מהפכה בתחום מעונות היום. תקציב משרד הבריאות ייגדל גם הוא – ניישם את מסקנות ועדת גרמן לשיפור המענה לחולה בישראל".

"נוציא 200 אלף קשישים ממעגל העוני, תקציב משרד הרווחה יגדל בכחצי מיליארד שקל נוספים עבור חוק האוטיסטים, תזונה לילדים ומשפחות נזקקות. מיליארד שקלים נוספים לניצולי השואה, לתרופות בחינם וקצבאות", אמר.

לפיד התייחס למקרה בו התקציב לא יעבור ואמר כי "לממשלה שלא יודעת להעביר את ההחלטות של עצמה, אין זכות קיום. אין צורך לעזוב אותה, היא תתפרק לבד. אני סמוך ובטוח שראש הממשלה יודע להביא את מפלגתו להצבעות החשובות אחרת לא נעביר אף החלטה. הקואליציה הזו, למרות שהיא עושה המון רעשים, העבירה המון החלטות עד כה".

על הגרעון שנוצא בעקבות 'צוק איתן' אמר לפיד כי "אנחנו נמצאים בסיטואציה כלכלית שרוב מדינות אירופה היו קונות בשתי ידיים. אנחנו משלמים מחיר על הצלחה, כאשר מגיעים לרמה כלשהי קשה לעלות עוד יותר".



0 תגובות